هر دانش آموز یک سرمایه .

دراین مطلب قصد داریم درباره یک موضوع مهم صحبت کنیم. موضوعی که نه تنها برای بزرگتر ها بلکه برای دانش آموزان نیز حائز اهمیت  است.

 "توسعه فردی"

توسعه فردی یکی از مهم ترین بحث هایی است که برای داشتن شخصیت موفق در جامعه ضروری است. در واقع می توان گفت که شخصیت هر دانش آموز یک سرمایه بالقوه است  و می توان از آن به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور یاد کرد چرا که بهبود و رشد شخصیت افراد می تواند تاثیر زیادی بر آینده آن ها و در نهایت جامعه داشته باشد. در ابتدا لازم است که در مورد شخصیت صحبت کنیم.

شخصیت چیست؟

شخصیت مولفه ای است که سبب تمایز یک فرد از سایر افراد می شود و به طور کلی دارای چندین مولفه است: خلق و خو، سرشت یا طبیعت و محیط. خلق و خو مجموعه ای از مشخصه های ژنتیکی است که رویکرد کودک در رابطه با جهان و چگونگی یادگیری و تصمیم گیری در مورد جهان پیرامون را مشخص می کند. ژن ها به صورت خاص مشخص کننده ویژگی های شخصیتی نیستند بلکه برخی ژن ها به کنترل توسعه سیستم عصبی می پردازند. مجموع این عوامل می توانند ایجاد کننده یک شخصیت خوب یا بد باشند.

توسعه فردی

 

منظور از توسعه فردی چیست؟

راه حل بهبود شخصیت این است که تغییرات خاصی در ویژگی های رفتاری منفی دانش آموزان خود ایجاد کنید و همچنین ویژگی های خوب را تقویت کنید. این تغییرات در جنبه های گوناگونی از وجود دانش آموزان ملموس خواهد بود. مثلا مهارت های ارتباطی، زبان بدن، نحوه پوشش و اعتماد به نفس 

اگر با خواندن این مطلب نگران و نا امید هستید که چطور می توانید این مهارت ها را تقویت کنید ما در ادامه برای شما راه حل های خوبی ارائه خواهیم کرد:

 

صفات فردی برای توسعه

مهارت های بین فردی نقش خیلی مهمی در برقراری ارتباط صحیح ایفا می کند. مراقب لغات و زبانی که دانش آموزان برای برقراری ارتباط انتخاب می کنند باشید! مشکلی نیست که در برخی مواقع  خلق و خوی آن ها را  تغییر بدهید مطمن باشید که چیزی از وجود آن ها کم نمی شود.

آن ها را برای مقابله با شرایط عصبانیت و خشم آماده کنید.

به آن ها  یاد بدهید که آرام صحبت کنند بدون اینکه صدای خود را بالا ببرند نظر خود را اعلام کنند. 

وقتی صحبت می کنند مراقب کلمات مورد استفاده آن ها باشید.

این به آن ها کمک می کند تا یک ارتباط موثر برقرار کنند و به بهبود شخصیت آن ها کمک خواهد کرد.

 

به آن ها یاد بدهید که لباس مناسب بپوشند!

این به معنی ن لباس های مارکدار و گران قیمت نیست. بلکه مهم این است که متناسب با موقعیت لباس بپوشند. 

کنترل احساسی داشته باشند

وقتی کلمه احساس را می شنویم عموما یاد عشق، شادی، غرور، گناه، اضطراب، تنهایی، شرم ، پشیمانی و . میافتیم.

احساسات عامل تاثیرگذار بر تصمیمات افراد هستند  و اگر کنترل نشوند می توانند آسیب زیادی به فرزندان ما وارد کنند.

 هر فردی منحصربفرد است

اینکه فرزندان از سنین پایین بیاموزند که هر انسانی دارای طبیعت و رفتار منحصربفردی دارد یک عامل مهم در استقلال شخصیت آن هاست. مقایسه خود با دیگران تنها اضطراب آن ها را بیشتر می کند. به آن ها بیاموزید که هرگز شرایط و نداشته های خود را با دیگران مقایسه نکنند!

"شخصیت" ژنتیکی نیست

هر فردی می تواند شخصیت خود را بهبود بخشد. یک پدر درون گرا می تواند یک فرزند برون گرا داشته باشد. شحصیت عاملی است که می تواند با رشد جسمی فرزندان ما توسعه یابد وهیچ ارتباطی با ژن های آن ها ندارد.

تست شخصیت بدهند

تست های شخصیت شناسی در سنین بالاتر به دانش آموزان در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی و شغل آینده کمک خواهد کرد تا اینکه شناخت بهتری از خود و احساسات خود داشته باشید. 

اجتماعی بودن

سعی کنید بر روی اعتماد به نفس دانش آموزان کار کنید. این کار را از طریق افزایش مشارکت آن ها در فعالیت های جمعی و کلاسی و فوق برنامه انجام دهید.

 

شرکت در دوره های آموزشی مرتبط با بهبود فردی به طور مثال شرکت در دوره های آموزشی فن بیان، دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی، دوره های آموزشی اعتماد به نفس و. می تواند کمک زیادی به شما در امر بهبود شخصیت فرزندانتان داشته باشد. همچنین از تمامی آموزشگاه های فعال در این حوزه برای همکاری با وب سایت استاد سلام جهت برگزاری دوره های آموزشی مختلف توسعه فردی دعوت می کنیم. 

منبع خبر:منبع خبر


ostadsalam2 شخصیت ,دانش ,فردی ,توسعه ,بهبود ,آموزشی ,دانش آموزان ,توسعه فردی ,بهبود شخصیت ,داشته باشد ,دانش آموز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دوستی مشاوره تحصیلی خدمات فنی رسولی محمدحسین متولی فروشگاه اینترنتی بیست سرماسان رستوران اشتراک گذاری رونیکا گیتی شومینه تنها