از زمانی که ما توانایی تکلم پیدا کردیم سعی کردیم با استفاده بهترین موقعیت ها را برای خود ایجاد کنیم .
از نده ایی که برای اجناس خود نقش نده خوب را بازی می کند  تا اری که برای ان جنس نقش فردی  باهوش را بازی می کند تا بتواند تخفیف بگیرد.
این نقش بازی کردن ها و چرب زبانی ها از کجا نشأت می گیرد ، اینکه ما وضعیت ها را به نفع خودمان تغییر می دهیم. با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم که این بازی کردن ها از کودکی ما می آید شروع این بازی ها از 1.5 سال می باشد و بین 2 تا 8 سال اوج بازی کردن با استفاده از تقلید کردن تا تست کردن نقاط ضعف والدین می باشد می باشد ،  این را هم باید در نظر گرفت که کودکان بهترین بازیگر هستند.
مثلا کودکی را در نظر بگیرید به مهمانی می رود در هنگام غذا خوردن کودک صاحبخانه از غذا بهانه می گیرد و غذا نمی خورد و قهر می کند و به اتاقش می رود ،  خانواده به ویژه مادر قربان صدقه او می روند تا او غذا بخورد. کودک وقتی این صحنه را می بیند تو نیز خوشش می اید و برای او جالب می شود این حرکت زمانی که به خانه باز میگردد در هنگام غذا خوردن او نیز همان بهانه را می گیرد ولی این بار مادر این کودک  پس از چند بار تذکر به کودک ، دست به اقدامی عجیب می زند و خودش غذای کودک را می خورد .

دو عکس العمل متفاوت در برابر بازی کودکان ، کودک دومی از کودک صاحبخانه این عمل را تقلید کرد ولی نتیجه نگرفت اما کودک صاحبخانه این عمل را از چه کسی تقلید کرده بود؟ ایا او هم از کودکی دیگر یا به طور غریزی ؟
نه ، او از والدین خودش تقلید می کرد.
زمانی که پدر بعد از اتمام کار به خانه می امد و مادر می گوید غذا حاضر است ، ولی پدر از خوردن غذا امتناع می کند و می گوید بیرون یه چیزی خوردم !!
مادر همان کاری را که با فرزند خود کرده را با اونیز می کند و اصرار می کند غذا بخورد و کودک تمام این ها را می بیند تا بتواند توجه بیشتری را سمت خودش جلب کند که این باعث لوس شدن یا محروم شدن بچه بشود و در برخی موارد والدین او را نادیده بگیرند. در مواردی همان کودک بهانه جو واقعا مشکل جسمانی دارد مثلا دل درد یا هر چیز دیگری ولی والدین به او توجه نمی کنند و احساس می کنند او دارد دروغ می گوید و با او به تندی برخورد می کنند ، که این باعث تحقیر و آسیب روحی می شود.

اگر والدین نتوانند در همان دوران کودکی این بازی ها را کنترل کنندو با بازی او بازی کنند  ، در بزرگسالی نیز او این بازی ها و در نهایت این حقه بازی ها در او ادامه پیدا می کند اطرافیان مجبور می شوند بازی ها را با او ادامه بدهند زیرا کودک درون او که سلاحش برای جلب توجه می باشد با او باقی مانده است.

 

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی

 


ostadsalam2 بازی ,کودک ,والدین ,مادر ,تقلید ,کودکی ,کودک صاحبخانه ,بازی کردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عکس جدید هر چی که بخوای مرجع متن آهنگ آسیکس جم رایگان کلش 100%تضمینی مهندسی پزشکی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان pakanblog مدیریت ساختمان گلستان