استانبول یکی از بزرگ ترین شهر های جهان و از بزرگترین شهر های ترکیه می باشد و در کنار تنگه بسفور قرار دارد البته تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و این دو قاره را از هم جدا می کند. استانبول یکی از بهترین شهرهایی است که صنعت گردشگری درون آن رونق دارد و هتل های خوب و جاذبه های توریستی فراوان و رستوران های خوبی درون آن قرار دارد بنابراین مرکز مالی ، فرهنگی و اقتصادی ترکیه می باشد .

چرا باید به استانبول با تور استانبول نوروز 97سفر کنیم؟

بخش قدیمی شهر مملو از معماری آسیایی، مناره ها، گنبدها، خیابان های سنگفرش شده و خانه های چوبی است و در قسمت آسیایی شهر واقع شده است. در جنوب، آب های آبی دریای مرمره خودنمایی می کنند. در شمال، در انحنای شاخ طلایی منطقه ای تفریحی به نام بِی اغلو قرار دارد.
از این حکومت های باستانی جاذبه های گردشگری تاریخی همچون کلیسای بیزانتین تا ساختمان های برجا مانده از امپراطوری عثمانی ها و عمارت تاپکاپی در بخش قدیمی این شهر باقی مانده اند.
آب و هوای این شهر نیز همچون دیگر پایتخت های اروپایی، در ماه های تیر تا شهریور گرم و شرجی است و مردم این شهر بیشتر  به استراحتگاه های سواحل مدیترانه می روند. مزیت سفر به استانبول در این ماه ها این است که جمعیت کمتری در شهر و وسایل حمل و نقل عمومی خلوت تر هستند. در گرمای تابستان می توانید در رستوران های روبه روی تنگه بسفور، غذای دریایی سفارش دهید یا در باغ ها و باغچه های خنک شهر، قلیان دود کنید. 
عیب آن نیز این است که بسیاری از کلوب های موسیقی این شهر تعطیل هستند. از اواخر شهریور تا اوایل آبان  نیز هوا آفتابی، صاف و خوب است و می توان مکان های دیدنی شهر را پیاده گشت و هنوز آن قدر گرم هست که بتوان بیرون غذا خورد، با کشتی یا قایق تفریح کرد یا در دریای مرمره شنا کرد. 

 

دریای سیاه

دریای سیاه منشعب از دریای مدیترانه و درجنوب شرقی آسیا بین آسیا و اروپا و حد غربی قفقاز قرار دارد . دریای سیاهدر شمال توسط تنگه کرچ به دریای آزوف و در جنوب غربی به وسیله تنگه بسفر به دریای مرمره و مدیترانه متصل می شود. دریای سیاه شش کشور روسیه ، بلغارستان ، رمانی ، اوکراین ، گرجستان و ترکیه را از طرق دریای مدیترانه به اقیانوس اطلس پیوند میدهد.

 

خلیج شاخ طلایی استانبول

خلیج شاخ طلایی در جنوب خاور اروپا و شمال باختر ترکیه دریای مرمره است. دریای مرمره دریای اندرونی است دریای سیاه و دریای اژه را به هم پیوند می دهد و بخش های اروپایی ترکیه از بخش های آسیایی را از هم جدا میکند تنگه بسفر آن را به دریـای سیـاه و تنگه داردانل به دریـای اژه پیوند می دهد.

 

مسجد سلطان احمد ( مسجد آبی) استانبول

 

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی ) Sultan Ahmed Mosque

دلیل ساخت مسجد آبی این بود که سلطان احمد همیشه می خواست مسجدی بسازد که با مسجد ایا صوفیه رقابت کند . این مکان چون یک مکان مذهبی است باید در هنگام بازدید از این مسجد لباس پوشیده و خانم ها روسری به سر داشته باشند.  به دلیل وجو کاشی های آبی رنگ در معماری این مسجد به مسجد آبی معروف شده است. یکی از دلایلی که این مسجد در مقابل مسجد ایاصوفیه ساخته شده این بود که سلطان احمد میخواست به عمد نشان دهد که معماران عثمانی  و مسلمان می توانند رقبای سرسختی برای اجداد مسیحی خود باشند .

 

برج گالاتا استانبول

 

برج گالاتا استانبول برج گالاتا به عنوان نمای شهر استانبول از محله بی اغلو مشخص است . این برج روبروی شاخ طلایی و بر روی یک تپه واقع شده است . این برج در زمان بیزانسی با نام مسیح ساخته شد . ارتفاع برج مسیح یا همان برج گالاتا 67 متر می باشد

هدف از ساخت این برج نظارت بر شناسایی کشتی های دشمنان و حمل و نقل کشتی ها می باشد. برج گالاتا شامل 9 طبقه و وزنی حدود ده هزار تن است .

 

درویش های چرخان استانبول

از جاذبه های گردشگری یک شهر یا یک کشور می توان به مکان های تفریحی یا مناظر دیدنی آنجا اشاره کرد اما آیا شنیده اید که انسان ها هم می توانند به عنوان جاذبه  گردشگری محسوب شوند؟

در استانبول درویش هایی وجود دارند که با حرکات زیبای خود که به رقص سماع (Sema) معروف است می توانند سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کنند.

درویش های چرخان نام خود را از جلال الدین رومی شاعر راز آلود سوفی گرفته اند .

رقص سماع ظاهری شبیه به نمایش با عنوان رقص دارند اما در واقع این دراویش با حرکات زیبای خود در حالت عرفانی قرار گرفته و به معبود خود وصل می شوند. یکی از حرکات این رقص سماع این است که دروایش یک دست خود را به سمت آسمان و یک دست خود را به سمت زمین می گیرند که سمبل وصل شده زمین و آسمان با روحشان به خداوند است.

اگر به ترکیه سفر کردید و خواهان مشاهده این درویش های چرخان باشید به موزه گالاتا مولوی سری بزنید . در موزه گالاتا مولوی هر یکشنبه ساعت 7 بعد از ظهر درویش های چرخان در آنجا حضور دارند. اما اگر روز یکشنبه نتوانستید در موزه گالاتا حضور داشته باشید می توانید در روز 5 شنبه غروب به Tekke  در Fatih بروید .

این مراسم یک مراسم کاملا مذهبی و جدی است و جای هیچ گونه شوخی و خنده ای در آنجا نیست .

 

 


وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط،نوروز97 دریای ,استانبول ,مسجد ,گالاتا ,تنگه ,ترکیه ,دریای مرمره ,قرار دارد ,دریای سیاه ,سلطان احمد ,حرکات زیبای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جملات بزرگان vakilmelki فیلم سریال98 معرفی کالا فروشگاهی فراگیری ماشین لوازم آرایشی بهداشتی لیلیوم